Monday, March 28, 2011

13. DIA

kalau ikutkan apa orang cakap memang agak loser la kat blog nak cerita pasal kekasih hati ke, buah hati ke, boyfriend/girlfriend ke admirer ke apa ke. tapi disebabkan aku ni tanak lupa and hilang rasa tuu *plus tak ramai follower pun heheh. so hari ni aku banyak fikir pasal someone. for the past two years aku kenal dia , sumpah aku cakap aku sayang gila kat dia plus aku takda jawapan pun untuk soalan 'kenapa?' the fact is i love him. itu je. nak lagi jiwang tambah sikit with all my heart.

kadang kadang orang ada jugak tanya ' eh lion, tu la kau sombong dengan aku lagi, tu la sibuk berkepit dengan boyfriend-,-' statement macam tu tada la banyak sgt aku dengar tapi selalu la kot haha. maybe orang akan fikir and cakap sibuk betul dengan boyfriend, lupa kawan lah apa lah penting kat bercinta dari friendship, sikit sikit DIA lah. eh apa ni. si mulut langsi main cakap je tanpa kau kenal dia siapa. aku tak marah pun kalau ada yang menyampah dengan kitorang. ahh i dont give a fuck pun as along as im happy, cukup lah. orang nak cakap apa pun aku tak kisah selagi kau tak susahkan siapa siapa.

aku bukan nak agung agung kan DIA ke apa, or nak terlebih jiwang ke sibuk puji puji DIA. DIA pun takda la perfect pun and same goes to me. but relation ni jugak yang buat kitorang jadi macam ni sama sama tolong isi kekurangan masing masing. seriously, aku accept dia seadanya and kau tak pernah regret pun. dia takda hot macam robert pattison ke, chuck bass ke , sid vicious ke apa. nak cakap kaya duit berkepuk bole belanja aku baju topshop hari hari pun tak, * aku tak kejar pun harta and tak hadap pun nak makan duit DIA. aku sendiri tak tahu kenapa. after all, love comes with no reason kann?

bagi aku, dia bukan boyfriend dah, dia dah macam bestfriend for ever ever ever la kan haha. semua benda pasal aku dia tahu sampai aku pun tak realize yang aku sebenarnya macam tu. apa yang orang lain tak pernah tahu and terfikir dia tahu, apa aku nak dalam hidup, apa aku rasa, apa aku benci, apa aku menyampah meluat tahi semua tahu, telinga dia tu paling kebal kena tahan maki hina dengan aku, ayat sarkastik aku yang lagi menaikkan temperature dan meminta tedangan maut itu pun dia sabar lagi, perangai mengada gedik haram nak mapus aku tu dia tahan , itu belum kira lagi time bila aku nak dia buat benda bukan bukan and tak masuk akal. bila fikir balik tahan jugak dia dengan aku. :D

aku faham dia susah, banyak kali dia down sebab dia tak boleh belikan pape untuk aku. ahh aku tak kisah ahh janji kau jangan habiskan duit kau and aku untuk perempuan lain sudah la kan. dia tu banyak sangat dah berkorban untuk aku, macam macam sangat. haa terima kasih la si dia.

paling aku pelik and tak faham, ramai kawan dia lari, hmm bukan lari laa cuma malas nak layan, pijak kepala dia, bodoh bodohkan dia. sebab aku ke? aku tak pernah larang dia dengan kawan kawan dia, dia nak buat apa dia punya suka. tapi setahun lepas asal la kawan kawan dia macam tu haa? kalau sebab aku, aku minta maaf sangat sanagt. tapi apa point sebab aku? aku sikit tak kacau life dia dengan kawan dia, gaduh pun tidak. tapi aku suspect ni mesti kes mulut mulut orang ni. tada benda lain dah. sebab after one case ni, everything is changed. tapi aku dengan dia tetap macam biasa. entah sangat pelik, and last time aku teman dia jumpa kawan dia pun, dorang macam nak tanak je layan dia,ke sebab aku ada? tapi tak masuk akal jugak la sebab after that dia ada jumpa these hi-prof friends without aku. still sama je layanan dia dapat dah tak macam dulu eh dulu kata brothers now apa cerita? till now aku still wonder, whats wrong with you guys? sebab dia tada duit nak join korang makan sedap sedap ke, sebab dia tada duit nak join activity mahal korang ke? ke sebab aku dah ubah dia jangan amik benda tak senonoh? kalau marah kat aku, jangan lah layan aku tapi dont do this to him. aku kesian la kot. kalau dia ada salah bagitahu, dia bole betulkan, tapi dia dah tanya kan apa salah dia, but no answer. habis nak apa sebenarnya? aku bukan nak defend lebih sebab dia boyfriend ke apa, tapi kesian kot didungu dungukan, kalau aku pun aku down and pressure kot. manusia tak pernah sempurna tapi kita bole ubah untuk jadi yang terbaik.


sumpah aku sedih gila tengok muka dia after scene tu.and at the same time, i felt guilty lah jugak. tapi aku boleh buat apa, nak pergi merayu ke kt diorang as masing masing dah grown up and bole fikir sendiri. so kitornag decide tanak fikir and have fun dengan insan insan yang masih menganggap kami as their friends. sangat sangat menghargai mereka yang masih berada di belakang kami. :) dalam masa yang sama kitorang hold on pada mereka yang ada and make new friends. but ak respect DIA, dengan kawan kawan aku dia boleh masuk jugak tak kisah siapa siapa. kitornag pun bukan suka nak judge orang. macam lah kitornag ni perfect sangat.


two years dah berlalu, macam macam kitorang hadapi, cari and kumpul pengalaman. dari mana mana tempat ada je benda yang jadi and matangkan kitornag. maybe orang luar sana takan faham apa yang kitornag buat or lalui, semua mulut bole judge and lemparkan kata kata tak paus hati, tapi apa boleh buat, hakikat itu lah namanya manusia. dulu aku selalu tak confident, selalu fikir apa orang cakap. but since dia ajar aku cuba untuk hiraukan apa orang cakap, aku dah malas, penat nak denagr orang cakap apa, lagi melemahkan motivasi aku ada laa. ahh bullshit ah orang nak cakap janji aku tahu apa aku nak buat * yeah sounds like typical malay kann. tapi betul laa buat apa buat benda yang kita takut sangat orang, ingat mulut yang berkata and menuding jari tu betul ke? entah entah lagiu fucked up kita sendiri pun tak tahu.

so thanks to DIA sebab bersusah payah berkolaborasi dgn diri aku yang mmg minta penampar dia ni. terima kasih kerana sama sama ikut menolong diri ni dgn diri kau untuk buka mata, buka minda luas luas.

aku sayang kau sangat, tayah risau la KELIPA :)
ada jodoh kita ikat, takda kita usaha sampai boleh ikat okayyy ?