Monday, January 24, 2011

7. gambar bergerak


1. the runaways



okay banyak movie dah tengok lately ni tapi movie yang ni, aku tak jemu jemu nak tengok ulang ulang kali :) semua yang cerita pasal musician aku minat lagi lagi yang pasal band ; macamana diorang unite, split up and personal life diorang. first of all , yang aku rasa rasa sangat best yang ni : THE RUNAWAYS


okay nak cerita sikit lah kan :) movie ni cerita pasal band the runaways. mostly cerita pasal joan jett laa and cherie currie. dari awal cerita movie ni tunjuk how dorang ni unite untuk jadi satu band atas usaha Kim Fowler ; a music producer merangkap manager band the runaways juga. so at first dia jumpa drummer Sandy West then jumpa joan dekat club then then terus cari line up members yang lain tapi vocalist je tada. so at the same time, cherie minat nyanyi ( ada la juga dia perform kat school punya event tapi kena boo ; style okayy dia ) then Kim and Joan terjumpa Cherie kat club then offer laa audition then join this band. * ada sebab sebab dia, kena tengok sendiri* then dorang main gig semua and jadi recording artist and buat tour kat Japan but dari tour ni juga la dorang gaduh gaduh and split up. sedih juga la kan Joan down gila babi ( macam Paramore split juga rasa down sangat aku tapi nak buat apa kan *sudah tiba tiba masuk Paramore hehe ) then Joan still with Runaways for 2 years before masing masing bawa haluan sendiri.

Joan buat label records sendiri, the blackhearts sebab lagu dia asyik kena reject je. lagu I LOVE ROCK N ROLL buat nama dia naik :) pastu ada cerita sikit cherie currie jadi apa lepas tu.

yang bestnya cast dia semua best. Kristen Stewart as Joan Jett and Dakota Fanning as Cherie Currie. bagus betul kristen ni dia tiru habis cara and gaya Joan. dari cakap, duduk, jalan, maki maki, nyanyi, main gitar pendek kata SEBIJIK laa joan jett. haihhhh so aku tak jemu sebab soundtrack dia pun best. Kebanyakan lagu joan jett la kan. Since aku tengok cerita tu , radio kereta syafiq jadi mangsa aku ulang ulang la lagu the runaways and joan jett banyak kali (*jangan risau Paramore aku tak pernah berhenti dengar lagu kau, chill man jangan nangis ! hehe )

lagu Runaways : Cherry Bomb ( first lagu yang band ni ada, ini pun cipta time audition cherie), Queens of Noise








THE RUNAWAYS : new era




bergabung !

so bagi aku style laa cerita ni walaupun ada sesetengah cakap boring and slow. laa come on laa ni bukan movie action and memang la dari awal muka dorang je dah tajuk cerita pun pasal diaorang kan. Runaways, love you guys :)

2. SID and NANCY : Love kills




okay movie ni pun masyuuk juga orang cakap and aku dalam process mengdownload movie ni. aku tahu cerita dia dari buku and cerita cerita from die hard fan dorang je. so lebih kurang movie ni lagi nak tunjuk gambarannya laa kann.

So, basically cerita pasal love and personal life Sid Vicious ( former bassist of Sex Pistols *pergh lame gila sapa tak tahu benda ni hehe * with Nancy Spungen (his girlfriend) so as far yang aku tahu, diorang gila addicted kat heroin and nancy mati kat toilet Manhattan Hotel area sinki la kott tapi Sid yang bunuh *HAHAH aku sendiri tak sure betul ke tak tapi mengikut yang aku baca laa:P* tu Sid pula mati sebab overdose and dia ada tinggalkan suicide note dia :









*macam sweet tak? tapi note Sid to Nancy lagi sweet weeh :D



aku nak tengok and tak sabar aku harap aku berjaya download hehe aku tahu style ceriat ni hehehe :) Gary Oldman as Sid Vicious and CHLOE WEBB *wuuuu* as Nancy Spungen. so rasa rasa best la kot kan. hehe

Actually aku nak cerita lagi satu movie, ROCK AND ROLL HIGH SCHOOL, ada the ramones tapi sekarang aku dah malas gila dah nak tulis hehehe and aku rasa ni post paling panjang kottt.


So, aku hope bila aku dah tua nanti ada juga movie pasal Paramore, wajib ! aku nak tengok beribu kali :)



im (still) love you, Para para para secret lover

*credits to google for all the pictures above